AZWAN ALI BENGANG SHEILA RUSLI TAK LULUS SRP BUAT DRAMA MISTERI WAN PEAH... REAKSI JINGGO takkanlah nak duduk diam

Azwan Ali melalui akaun intagramnya meluahkan rasa bengangnya setelah menonton drama bersiri Misteri Wan Peah terbitan JS Picture di TV3.

Beliau secara jujurnya memberi komen mentaliti penerbit drama seperti Sheila Rusly yang low class ini menyebabkan berlakunya lambakan drama-drama sampah di tv.

Azwan Ali yang mempunyai kelulusan Ijazah Sarjana Muda Undang-undang dari Universiti Malaya turut memperlekehkan tahap kelulusan akademik penerbit JS Picture itu yang tak lulus dalam peperiksaan Sijil Rendah Pelajaran (SRP).

Untuk makluman semua, SRP adalah peperiksaan untuk murid tingkatan 3 sebelum digantikan dengan Pentaksiran Tingkatan 3 (PT3)

Sebenarnya walaupun tidak lulus dalam SRP, semua murid di sekolah menengah boleh menduduki peperiksaan di Tingkatan lima dalam peperiksaan SPM.





Sebagai bukti lihat keratan akhbar yang ditunjukkan oleh Sheila Rusli mengenai pencapaian SPM yang diperolehi olehnya pada tahun 1986. Beliau berjaya mendapat Gred 2 dalam peperiksaan tersebut.


Bagaimana pula reaksi Jinggo suami kepada Sheila Rusly yang menjadi pengarah drama Misteri Wan Peah.




Jinggo masih bersikap waras dan tidak keterlaluan membalas kecaman Azwan Ali yang dipanggil Jelebor.

Namun beliau telah memuat naik beberapa siri video yang dirakam melalui handphone lain tentang post-post oleh Azwan Ali dan memberi komen yang agak pedas juga.


Assalamualaikum Malaya...
Good day Malaysia 🇲🇾... Wowwww @izwan_ikhmal meludah pon ada berjemaah yer.... Ermmmm ok ok👌👌👌
Awak mesti Melayu pandai kan...
Cam gitu bahasa Melayu pandai...
Cam gitu bahasa #jeleborarmy 
Cam gitu biot teman panjang panjang anggapan Melayu pandai pada Melayu bodoh...🙄🙄🙄😀😃😁 Ok ok ok....jap ekkkk..... La la al la ala la la la ala....





2 Responses to "AZWAN ALI BENGANG SHEILA RUSLI TAK LULUS SRP BUAT DRAMA MISTERI WAN PEAH... REAKSI JINGGO takkanlah nak duduk diam"